اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آمریکا یک نگهبان اردوگاه نازی‌ها را به آلمان «دیپورت» کرد

آمریکا یک نگهبان سابق اردوگاه‌‌های آلمان نازی که 95 سال دارد را اخراج کرده و به این کشور اروپایی برگردانده است.

آمریکا یک نگهبان اردوگاه نازی‌ها را به آلمان «دیپورت» کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بنا بر اعلام کاخ سفید «جاکیو پالیج» ۹۵ ساله که از او به عنوان نگهبان سابق یکی از اردوگاه‌های آلمان نازی نام برده شده است، از آمریکا اخراج و به آلمان برگردانده شد.

به نوشته آسوشیتدپرس، کاخ سفید امروز سه شنبه در خبری فوری از «دیپورت شدن» یک نگهبان سابق اردوگاه‌های آلمان نازی از آمریکا خبر داد و گفت که این فرد ۹۵ ساله به آلمان تحویل داده شد.

بنا بر گزارش برخی رسانه‌ها، این فرد در اردوگاه کار اجباری آلمان نازی در لهستان اشغال شده، نگهبان بود و بعد از جنگ برای سال‌ها در آمریکا زندگی کرده بود.

گفته می‌شود که او در «کوئینزلند» ایالت نیویورک سکونت داشت. اخراج او از آمریکا 25 سال بعد از آغاز تحقیقات درباره گذشته او و اذعانش به دروغگویی برای ورود به آمریکا انجام شد.

پالیج بعد از ورود به آمریکا مدعی شده بود که او در آلمان به عنوان کشاورز و همچنین کارگر یک کارخانه مشغول به کار بود.

اعلام اخراج  این آلمانی ۹۵ ساله در شرایطی صورت گرفته که ۷۳ سال از جنگ جهانی دوم و شکست آلمان نازی می‌گذرد اما انتشار خبرهای گاه و بیگاه درباره افراد دخیل در جنایت‌های نازی‌ها همچنان ادامه دارد.

سال 2003 یک قاضی فدرال، تابعیت آمریکایی جاکیو پالیج را به دلیل آنچه «مشارکت او در اقدامات علیه غیرنظامیان یهودی» خوانده بود، لغو کرد و یک سال بعد، حکم اخراج او از کشور هم صادر شد اما به دلیل آنکه آلمان، لهستان و هیچ کشور دیگری حاضر به پذیرشش نبود، پالیج در نیویورک باقی ماند.

به گزارش آسوشیتدپرس، سرانجام به دنبال اقدامات «ریچارد گرنفل» سفیر آمریکا در آلمان زمینه برای برگرداندن پالیج به آلمان فراهم شد.

با گذشت سال‌های طولانی، هر چند وقت یک بار در رسانه‌های آلمان و برخی دیگر از کشورها موضوع پیگیری جنایت‌های افراد دخیل در این ماجراها مطرح شده و دادگاه‌هایی برای افراد متهم به دست داشتن در این جنایت‌ها برگزار شده است.

آلمان نازی یا «رایش سوم» به حکومت آلمان بین سال‌های ۱۹۳۳ تا ۱۹۴۵ اطلاق می‌شود که «آدولف هیتلر» در رأس آن صدراعظم و بعدها «پیشوا» بود.

پس از شکست در جنگ جهانی دوم و خودکشی هیتلر که با اشغال آلمان توسط متفقین همراه شده بود، بساط نازی‌ها برچیده شد و کشور به آلمان غربی و آلمان شرقی تقسیم شد هر چند در نهایت  با از بین بردن «دیوار برلین»، آلمان در سال ۱۹۹۱ بار دیگر متحد و یکچارچه شد. 

انتهای پیام/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول